Kanya Pirenaika

Un bon repte, no per la creació de la pàgina web amb gestor d'inscripcions i l'estratègia de comunicació sinó per l'experiència d'usuari. Que l'entorn web funcionés durant l'allau d'inscripcions.

Les estades esportives de l’Anoia per excel·lència necessitaven simplificar i agilitzar la gestió d’inscripcions i la relació i comunicats amb els pares i mares dels nens i nenes participants al campus d’estiu.

El projecte partia d’un compte a Facebook com a mitjà de comunicació i promoció de les estades i el personal de les oficines d’Esport d’Igualada com a centre d’atenció. La Kanya Pirenaika són unes estades esportives de referència a Igualada i entorn amb més de 25 edicions. Per tant, el públic ja el té i aquest espera amb candeletes l’obertura d’inscripcions.

Abans, la cua per tramitar la inscripció costava tot un matí als interessats i les administratives.

Amb la web, les més de 100 places disponibles s’esgoten en qüestió de minuts.

La pàgina web de la Kanya té 3 estats, any rere any:

  1. Pre-esdeveniment. El contingut és purament informatiu: dates clau de les estades, informació de les activitats i l’allotjament, places disponibles, equip de tècnics esportius i aquesta mena de contingut.
  2. Obertura d’inscripcions. En un dia i hora concreta que prèviament s’ha informat s’obren les inscripcions online a l’esdeveniment. L’allau de visites durant les següents hores a l’obertura és tant que el servidor web i el sistema de tramitació d’inscripcions ha d’estar preparat i optimitzat.
  3. Post-esdeveniment. Un cop ha passat la tempesta, ve la calma. Acabades les estades, la pàgina web es converteix en un espai de comunitat amb missatges d’agraïment i resum en vídeo i imatge.

Cadascun dels 3 estats van complementats amb una estratègia de continguts difosos a través de les xarxes socials i el correu electrònic. El contingut generat és en diferents formats perquè l’audiència tingui clara la informació necessària en cada moment.

  1. Informació sobre l’esdeveniment, activitats i esports que es practicaran, condicions i requisits de la participació, dates d’inscripcions i compartir lo bé que s’ho van passar els nens i nenes de l’edició anterior.
  2. Obertura i tramitació d’inscripcions, pagament online, generació de llista per possibles baixes d’inscrits, relació i comunicació digital amb aquells inscrits que participaran en l’edició d’enguany, etc.
  3. Agraïment a tots els qui han fet possible la Kanya Pirenaika, compartir el testimoni del gaudi que representen les estades esportives per als nens i nenes participants i un arreveure i fins a l’any vinent.

Conclusió, un espai web dinàmic i interactiu a parts iguals complementat amb uns mitjans de comunicació: públics com els perfils a Facebook i Instagram; privats com el correu electrònic en el pre-event i després de l’obertura d’inscripcions.

3 + 4 =